12. jan. 2011

Svangerskapet

Ja, da tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om svangerskapet :)
Har som sakt termin i måneds skifte Februar / Mars :) Og vi gleder oss masse til babyen kommer å hilser på oss. :)

I følge ultralyden viste babyen seg som en gutt, så har igrunn bare handlet blått.. Tenkte at for sikkerhetsskyld så ville jeg ha en ultralyd til, så jeg ringte å bestilte meg en ny time hos legen:) Så den 24 Januar skal vi inn å se på babyen en gang til :) Håper den ligger gått til rette for å se kjønn. :) Vi skal også estimere vekt, da jentungen var en stor og god plugg! :) Kan være greit å vite hva man går til:) hehe:)

Ellers så har jeg vell egentlig hatt ett bra svangerskap... Var minimalt kvalm i begynnelsen, hadde selvfølgelig noen dager med kvalme, men ikke i nærheten av det jeg hadde med jentungen.
Har vært en del plaget med sterke kynnere, alt fra uke 18. Så begynner å føle meg ganske imun mot de.
Nedpress har også vært en gjengganger denne gangen. HURRA!!.. Gå 2 skritt, stoppe, gå 2 skritt, stoppe...
Men men, nå er det bare 6 uker igjen, max 8, så overlever :) hehe :)

Føler meg ikke helt klar til å bli mamma igjen, men dette er vell noe som kommer når det nærmer seg tenker jeg. Litt redd for at jeg ikke skal klare å takle den bittelill, har jo helt glemt hvordan man holder en sånn liten en.. hmm.. men det kommer nok sammen med morsmelka tenker jeg :)

Liker ikke helt tanken på at Tore ikke har muligheten til å være noe sammen med oss i begynnelsen da. Det kan bli ekstremt tøft,  han jobber store deler av tiden 2-2.5 time unna oss, så ikke mye hjelp å få der gitt. Og siden jeg ikke har jobbet, så har han ikke krav på noe pappapermisjon :(
Han får vell 14dager uten lønn, men hvem er det som har råda til noe sånt da? Har jo ikke råd til 1 dag engang.
Så har jeg skikkelig uflaks, å føder på en fredag, og kommer hjem igjen på mandagen så har jeg da 4 dager helt alene til det blir helg... Med ny baby, en garantert sjalu 2.5åring, og en sliten, småstressa mamma. :(

Men men, folk har jo klart dette før meg, så da klarer jeg det også :) Men kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til den tiden. Får håpe jeg får et dovendyr av en baby, som sover myyyyye første tiden:)

Legger med bilde av meg, tatt nyttårsaften :) I uke 32+1 :)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette her kommer til å gå så flott snuppa <3 Men jeg vet hvordan du tenker, her har heller ikke pappen krav på noen pappaperm, grunnet att han bare jobber deltid og studerer :( så de 14 dagene.. holy Maria!! vil ikke tenke på de engang..håper han får tatt ut 14 dager ferie etter fødselen, sånn att han er hjemme også etter att jeg kommer hjem fra sykehuset, å ha en litt små kranglete 8åring i hus en trassig 3 åring og en nyfødt baby...*HJELP*

Camilla sa...

Håper du får masse hjelp fra familie og venner da. Men du klarer deg nok fint skal du se :)