26. jan. 2011

Kakebaking til bursdagsfeiring :)

Ja, da har det gått noen dager siden jeg sist skrev. Har vell egentlig ikke skjedd så veldig mye siden sist, utenom min 21års dag selvfølgelig :) hehe... 


Jeg er vell egentlig ganske glad i å lage kaker å styre og stelle på kjøkkenet, men mangler en smule tålmodighet. Og mangler ryddesansen etterpå.. hehe.. Så er veldig takknemmelig for min kjære samboer, som har mer ryddesans enn meg:)


Jeg bestemte meg for å lage 2 forskjellige kaker.. En yoghurtkake, og en sjokoladekake :) Disse skulle være 2 etg, så alt i alt laget jeg 4 kaker :)


Yoghurtkaken er delt i 2 og jeg har smørt rosa smørkrem og vaniljekrem inni, utenpå skulle det være MMF lokk. Og for di som ikke vet hva det er så er det marshmallowsfondan. (er ganske likt marsipan, men er laget av marsmallows) Derretter skulle kaken pyntes, og jeg fant en oppskrift på fondant av Ahlgrens biler, som jeg smeltet og formet til roser og blomstre (oppskriften finner du her:  Fondant av ahlgrensbiler. En fantastisk blogg dette her, for di som er interessert i mat) Det skal sies at jeg ALDRI har laget noe annet enn slike ferdigposer når det gjeller kaker, så var jo litt spent på resultatet... Man ser jo også at pyntingen er gjort av en førstegangspynter, men ble jo greit nok :)


Sjokoladekaken var det ikke så mye om og men med, annet enn at den skulle ha smeltet kokesjokolade som glasur! (FOR et søl!!!)


Her kommer et bilde ras fra start til slutt:
 Her er kjøkkenbenken før start :) :)
 Vann med konditorfarge, klar til å bli blandet med MM, for så å smelte i mikroovnen :)
 Smeltet MM, glemte å ta bilde videre men jeg tilsatte melis og blandet sammen til en deig. Deretter tok jeg å knadde alt sammen til MM hadde samme konsistens som marsipan..
 Ei som var veldig fornøyd med å få slikke bollen med kakedeig :)
 Og her er shnuppa superfornøyd etter at jeg har helt kokesjokolade over kaken og det ble LITT til overs :) :) Skal også sies at pappaen kom snikenes og slikket godt i seg han også :)
 Yoghurtkaken med MMF lokk ferdig pyntet :) :)


Sjokoladekaken ferdig pyntet og til "tørk" :)


Og kakene var SØTE, GODE, og MEKTIGE!! hehehe. Så neste gang blir det bare 1 etg! hehe :) 






2 kommentarer:

Linda Eidsør sa...

Sykt fin kake Mariell!! :D

Camilla sa...

Men hærlihet da, du e jo dritflink å lag kake jo!! Skulla ønska e va så flink te d... E orke ikkje å bak nåkka som helst ;)